Bölüm Hakkında
İnşaat Mühendisliği Bölümü
araştırmaya ve uygulamaya dayalı uluslararası standartlarda eğitim vererek,
düşünmeye ve irdelemeye yatkın, donanımlı, kendine güvenen, mesleğini bilimsel
ve etik kurallara göre uygulayan, insani değerlere sahip, saygın inşaat
mühendisleri ve bilim adamları yetiştirerek; özgün araştırmalar yaparak,
bilime, endüstriye ve topluma katkı sağlamayı hedefleyen bir bölümdür.
İnşaat Mühendisliği Bölümünde
verilecek olan mühendislik eğitimi sayesinde öğrencilerin hem teorik hem de
pratik alanda iki yönlü yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öğrencilerin
mühendislik pratiğinin geliştirilmesi için hem bölümde mevcut olan atölye ve
laboratuvar imkanlarından, hem de İnşaat Sektörünün imkanlarından
yararlanılmasına olanak sağlayan bir eğitim programı hazırlanmıştır.
Dört yıllık Mühendislik Lisans öğrenimini tamamlayan öğrencilerin daha ileri düzeyde öğrenim faaliyetlerine devam edebilmeleri konusunda gerekli olan Yüksek Lisans programı aktif şekilde devam etmektedir.
G1. Nitelikli eğitim programımız
G2. Nitelikli öğretim elemanı kadromuz
G3. Yapı Malzemesi alanında önemli bilgi ve donanım üstünlüklerimizin bulunması
G4. Akademik yükselmeye açık ve bu konuda gayretli olmamız
G5. Üniversitemizin uluslararası geçerliliği olan bir Kalite
Yönetim Sistemini benimsemiş ve uyguluyor olması
G6. Yüksek lisans programımızın bulunması
G7. Bölümümüzün disiplinlerarası bir doktora programına katkıda bulunuyor olması
G8. Eğitim öğretim ve araştırma faaliyetleri için mekânsal alanlarımızın yeterli olması
G9. Laboratuvar alt yapısının kuvvetli olması
G10. Ulusal ve uluslararası ölçeklerde bilimsel proje gerçekleştirebilme yetimiz.
G11. Uluslararası platformlarda temsil kabiliyeti sahibi olmamız
G12. Ulusal ve uluslararası yayınlar yapmış, yapıyor olması
G13. Düzce Üniversitesi ve İnşaat Mühendisliği Bölümünün iki büyük metropol arasında bulunması
G14. Düzce’nin kalkınmada öncelikli bölgeler içinde yer alıyor olması
G15. Düzce’nin Türkiye’nin en ileri sanayi bölgeleri olan Kocaeli ve Sakarya’ya yakınlığı
G16. Düzce ilinin deprem bölgesi olmasından kaynaklanan ileri İnşaat Mühendisliği uygulamalarına duyulan ihtiyacın yüksek olması
G17. Öğrenme sevgisi ve açlığıyla dolu olmamız
G18. Barış, paylaşım ve destek olma kültürüne sahip olmamız
G19. İyi niyetli ve öğrenme arzusuyla dolu öğrenci profilimiz
Fırsatlar
F1. İnşaat Mühendisliğinin tarih boyunca ana meslek olması
F2. Türkiye’de yılda 10.000’den fazla İnşaat Mühendisi olmak
isteyen öğrenci bulunması
F3. İnşaat Mühendisliği eğitimi veren dört farklı
programımızın bulunması
F4. Genel liselerin yanı sıra meslek liselerinden mezun
öğrencilere de mühendislik eğitimi verebiliyor olmamız.
F5. Kentsel dönüşüm uygulamalarının pek çok alanda yeni
fırsatlar sunması
F6. Orta Doğu, Balkanlar, Kuzey Afrika ve Arap yarım
adasında değişen ekonomik ve siyasi şartlardan dolayı bu bölgelerde inşaat
sektörü faaliyetlerinin ivmelenmesi
F7. Bölgemizin deprem bölgesi olması vesilesiyle
yetiştirilen İnşaat Mühendisliği öğrencilerinin depremsel etki ve sonuçlara
vakıf olmaları